מאות אברכים קבלו דרישה מהביטוח הלאומי לתשלום חובות 7 שנים אחורה

ארי וידר | צילום: ויקיפדיה 3 Comment on מאות אברכים קבלו דרישה מהביטוח הלאומי לתשלום חובות 7 שנים אחורה
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הדרישות התקציביות של כלל השותפים הקואליציוניים היו בימי הקמת הממשלה גדולות ורבות. אחת הדרישות שנענו הייתה לבטל את הקיצוץ בקצבאות הילדים שבוצע בזמן כהונתו של יאיר לפיד כשר האוצר, ואשר כוונה במיוחד למגזר החרדי על הילודה המבורכת שבו.

אולם, ייתכן מאד שכעת, לאחר שכבר התקבלה ההחלטה להעלות את קצבאות הילדים לרמתם הקודמת, מחפשים בביטוח הלאומי לגבות חובות ישנים על מנת להעשיר את קופת המוסד בכספים המגיעים לו מהעבר.

לאתר 'קול חי' הגיעו עדויות של עשרות אברכים שקיבלו בימים האחרונים דרישות לתשלום חובות שלהם, על אף שלטענתם לא קיבלו הודעה על חובם מעולם.

מרדכי, אחד האברכים אשר לומד באחד מהכוללים בירושלים אומר לאתר 'קול חי': "אני נשוי מזה למעלה מעשור. למעשה, למרות שאני כבן 35, מעולם לא קיבלתי דרישת תשלום מהמוסד לביטוח לאומי, והשבוע קיבלתי דרישה לתשלום של למעלה מ-8000 ש"ח, שזה המקסימום שיכול היה המוסד לגבות ממני על פי חוק, כי מותר לו לגבות רק 7 שנים אחורה".

מרדכי לא היה היחיד. כאמור רק בכולל האברכים של מרדכי קיבלו עוד כמניין אברכים את הדרישה לתשלום, לראשונה בחייהם, וכך היה בכוללים נוספים.

ישראל כ. אברך נוסף שקיבל דרישת תשלום בטוח כי הדרישה היא בשל המחסור במזומנים בביטוח לאומי "הם נדרשו להעלות את קיצבאות הילדים והרווחה, ולכן הם עכשיו מנסים לגבות חובות ישנים כי הם צריכים עוד כסף" הוא טוען.

מהמוסד לביטוח לאומי נמסר בתגובה לאתר 'קול חי': "הביטוח הלאומי יצא במבצע רחב היקף לגביית חובות ישנים, כדי לשמור על רצף זכויות המבוטחים שצברו חובות בדמי ביטוח לאומי וביטוח בריאות, ועלולים עקב כך להיפגע בעת מיצוי זכויותיהם לקצבאות השונות.

במסגרת המבצע הביטוח הלאומי לא גובה קנסות והצמדה, אלא את הקרן בלבד, והחייבים יוכלו לשלם את חובם בפריסה של עד 48 תשלומים".



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    לא חובבת משרדי ממשלה. וגם בעלי האברך קבל את המכתב לתשלום חובו
    אבל מפה ועד להמצאות שקריות חסרות בסיס והגיון.
    כאשת מחשבים, כבר לפני שנתיים שמעתי ממחלקת מערכות מידע של הביטוח לאומי אלא שדרוג המערכת הממוחשבת, שתתממשק למערכת משרד הפנים ותשלוף כאלו לא שלמו ביטוח לאומי מעולם.
    קבר בסופו של דבר כולם ירצו לקבל, וגם פיליפיני לסבתא… אז תפסיקו רק לילל. תגידו תודה ושוב תודה שבקשו רק 7 שנים אחורה…. ובתשלומים נוחים.
    די להסטה שהחרדים תמיד מסכנים ונרדפים

  2. 2

    את אשת אברך ומדברת כמו חילוניה, מוזר…
    ציטוט: "די להסתה שהחרדים …."

    כנראה שיש לך תואר וא"כ אין קושיות…

  3. 1

    אשת האברך – צודקת ומדברת לעניין

    תזכורת לחוב זה שרות של הביטוח לאומי/בנקים, כל אזרח משלם ביטוח לאומי, ואלו שקבלו עכשיו את התזכורת ביום שהיו מבקשים שירות,קצבת ילדים, קצבת זקנה, קבר, דמי לידה, היו גובים מהם את החוב, זה קצת אבסורד שלצעוק על קצבת ילדים מקוצצת זה בסדר בעוד שהם לא משלמים את חובם, בחשבון פשוט התשלום שלהם הוא פחות מ100 ש"ח לחודש במקור, והחיוב עכשיו זה 166 ש"ח לחודש, שזה פחות מתשלום עבור ילד אחד…